Compoziția parfumului: vârf, mijloc și bază

Cum să înțelegeți piramida olfactivă

Încearcă să descrii parfumul tău preferat. Este plin de energie citrică, gingășia florilor și eleganța ierburilor prețioase? Aduce a mirosul mării și ozonului? Sau are un miros destul de pământesc, picant și de mosc? Vă puteți gândi, de asemenea, care notă parfumată va prevala mai întâi și cum pielea dvs. este invaluită chiar și după câteva ore.


Ce este o piramidă olfactivă?

Parfumerii  folosesc mai mult de 3.000 de ingrediente de parfumuri și folosesc în medie câteva zeci în compoziția finală. Cel mai adesea sunt parfumuri obținute artificial sau natural din flori, fructe, condimente, frunze, iarbă, mușchi, scoarță, lemn, rășină și mosc. Recent, aromele gourmet de ciocolată, caramel, miere și migdale au fost, de asemenea, introduse.

În mod tradițional, în parfumuri, apa de parfum, apă de toaletă și colonie, componentele individuale ale parfumului sunt eliberate treptat în trei faze ale așa-numitei piramide. Se numesc vârf, mijloc și bază sau, de asemenea, tonurile superioare, medii și joase, sau stratul superior, mijlociu și inferior. Autorul piramidei este considerat a fi cunoscutul parfumier francez Jean Carles (1892–1966).

Piramida trifazică a parfumului acționează ca o punte de legătură între producător și utilizator. Oferă informații de bază despre compoziția parfumului, aranjarea notelor și rezistența parfumurilor. Oferă o idee mai precisă a parfumului și a dezvoltării acestuia după aplicarea pe piele. În timp ce vârful parfumului atrage atenția și durează până la câteva zeci de minute, inima sau mijlocul sau vă vor încânta ore în șir și iar baza poate fi simțită pentru câteva ore, pe haine chiar și mai multe zile.

Într-un parfum bun, vârful, mijlocul și baza creează un întreg armonios, ale cărui părți se completează și se întrepătrund. Parfumul compilat de un maestru parfumier din ingrediente selectate va dura până la zece ore. În timpul lor, mirosul se schimbă interesant, desigur, în funcție de familia parfumului respectiv, chimia personală a utilizatorului și alți factori.

 

Vârf

tonuri de vârf - strat superior

Vârful parfumului include note care se revarsă din sticlă imediat ce este desfacută. Tonurile de vârf creează prima și adesea impresia decisivă a parfumului. De aceea producătorii pun un mare accent pe stratul superior. Acestea includ adesea arome proaspete de citrice, verzi, acvatice și aerisite. Cu toate acestea, moleculele ușoare de mirosuri din vârf se evaporă rapid și de obicei nu le simțiți după 15 minute.

 

Mijloc

tonuri medii - strat mijlociu

Notele sau tonurile de mijloc apar după ce notele de vârf se estompează, adică la aproximativ un sfert de oră după pulverizarea parfumului. Ele sunt eliberate încet, împreună cu tonurile joase de bază. Stratul de mijloc oferă, de asemenea, caracterul parfumului respectiv. Parfumurile florale, fructate, condimentate și pe bază de plante sunt cele mai frecvente în acest strat. Stratul de mijloc miroase de obicei timp de două până la trei ore.

Bază

tonuri de bază - strat inferior

Baza este cea mai persistentă dintre toate cele trei faze. Tonurile joase acționează asupra receptorilor olfactivi timp de câteva ore, aducând profunzimea și rezistența parfumului. Baza conține de obicei ingrediente parfumate lemnoase, moscate, rășinoase și gourmet. Pentru a susține durabilitatea, așa-numiții fixatori (santal ...) sunt adăugați la parfumuri. De multe ori baza, de exemplu orientală caldă, se simte chiar și imediat după aplicarea parfumului.

 

Piramida olfactivă trifazică tipică a parfumului

Cele mai comune ingrediente de parfum

Vârf

În vârful listei parfumurilor pentru femei, bărbați și unisex, există de obicei parfumuri energice de citrice, de bergamotă, portocală, mandarină sau lămâie, verdeață proaspătă, acvatice și acorduri parfumate aerate. La acestea se adaugă altele cum ar fi fructe, condimente, ierburi, ceai sau flori. Mirosul tradițional al aldehidelor este reprezentat și în parfumurile tradiționale. Notele superioare sunt adesea împletite cu cele de mijloc.

Mijloc

Mijlocul este de obicei plină de note florale, atât în parfumurile pentru femei, cât și în cele pentru bărbați. Obișnuite sunt iasomia, trandafirul, lavanda, frezia, floarea de portocal, mușcata, magnolia, tuberoza, ylang-ylang, gardenia, bujor, liliac sau orhidee. Stratul de mijloc include, de asemenea, fructe, plante și ingrediente picante - precum scorțișoară, cardamon, ghimbir, piper. Violetele și rădăcina de iris sunt, de asemenea, populare.

Baza

Baza parfumului, și cea mai persistentă, poate fi alcătuită din mosc incitant, paciuli, piele, ambră, vetiver, vanilie, boabe de tonka sau mușchi de stejar, cedru, lemn de santal și alte esențe lemnoase rare. Fumul, cum ar fi tămâia sau oud, sunt, de asemenea, ingrediente seducătoare. Acordurile aromate gourmet de ciocolată, nuci, cacao, cafea, miere, caramel și altele similare câștigă, de asemenea, teren.

Exemple de piramide

Parfum pentru femei

Apa de parfum Lancôme Idole, un parfum senzual roz-moscat pentru o femeie încrezătoare din secolul XXI.

Vârf: bergamotă, pere

Mijloc: trandafir turcesc, iasomie indiană

Bază: vanilie, mosc alb

DESCOPERĂ LANCÔME IDÔLE

Parfum pentru bărbați

Apa de toaletă JOOP! Homme, un parfum oriental intens, cu nuanțe de citrice proaspete, destinat bărbatului modern.

Vârf: bergamotă, lămâie, mandarină, floare de portocal

Mijloc: lăcrămioare, iasomie, scorțișoară, cardamom

Bază: paciuli, lemn de santal, boabe de tonka, vanilie

Descoperă JOOP! HOMME

Parfum unisex

Apa de toaletă legendară și atemporală Calvin Klein CK One, încântătoare prin armonia ingredientelor individuale.

Vârf: lămâie, bergamotă, ananas, papaya, mandarină, cardamon, tonuri verzi

Mijloc: violete, lăcrămioare, iasomie, trandafir, rădăcină de iris, frezie, nucșoară

Bază: cedru și lemn de santal, ambră, mosc, mușchi de stejar, ceai verde

Descoperă CALVIN KLEIN CK ONE

Piramida face parte dintr-o structură mai amplă

Cu toate acestea, compoziția parfumului vizibilă din piramidă (vârf - mijloc - bază) este doar o parte a informației sale olfactive. Parfumurile nu sunt doar sumele componentelor conținute, ci lucrări originale care vin însoțite de povești mai ample. În plus, în multe dintre ele, parfumurile nu sunt eliberate strict conform piramidei trifazate. De exemplu, de la început, baza domină dacă componentele sunt aranjate liniar, iar unele parfumuri nu suferă modificări de miros în timp.

3 exemple de parfumuri fără piramidă

Un exemplu de parfum liniar este apa de parfum Hermes L´Ombre des Merveilles cu ceai negru, boabe de tonka și tămâie. Apa de parfum Montale Paris White Musk este o explozie generală de mosc, ylang-ylang și violete. Iar apa de toaletă Escentric Molecules Molecule 01 conține doar molecula unică Iso E Super cu aromă lemnoasă-florală, cu o notă de mosc.

Piramida parfumurilor în viitor?

Deocamdată, piramida este o informație rapidă și clară despre compoziția parfumului, deși simplificată. Împreună cu aceasta un parfum se prezintă prin testere de parfum, eșantioane, imagini, muzică, videoclipuri, limbaj publicitar și altele. Și ce va urma? Cine știe, de exemplu, clientul vă imprima un eșantion de parfum cu o imprimantă 3D sau îl va proiecta „pe comandă” în casa lor inteligentă ...

Cunoașteți piramida eșantionului de parfum?

Încercarea mostrelor vă va facilita alegerea parfumului ideal. Acasă, aplicați noul parfum pe zonele de puls ale pielii și acordați-i suficient timp pentru a se desfășura în toate cele trei faze. Explorați piramida olfactivă a noului parfum pentru o zi sau mai multe și urmăriti reacțiile celor din jur. S-ar putea să vedeți în curând că este parfumul potrivit și va fi timpul să treceți de la mostră sau tester la gramajul mai mare de parfum.

 

Apă de toaletă 105 ml
170,65 LEI
(1 625,24  LEI / 1 l)
Apă de toaletă 75 ml
105,50 LEI
(1 406,67  LEI / 1 l)
Apă de toaletă 100 ml
38,00 LEI
(380,00  LEI / 1 l)
Apă de toaletă 200 ml
138,75 LEI
(693,75  LEI / 1 l)
Apă de parfum 75 ml
118,80 LEI
(1 584,00  LEI / 1 l)
Apă de toaletă 100 ml
158,60 LEI
(1 586,00  LEI / 1 l)
Apă de toaletă 100 ml
163,50 LEI
(1 635,00  LEI / 1 l)
Apă de toaletă 100 ml
36,70 LEI
(367,00  LEI / 1 l)
Apă de toaletă 75 ml
211,40 LEI
(2 818,67  LEI / 1 l)
Spray de corp 250 ml
137,35 LEI
(549,40  LEI / 1 l)
Apă de parfum 75 ml
184,25 LEI
(2 456,67  LEI / 1 l)
Spray de corp 250 ml
147,95 LEI
(591,80  LEI / 1 l)
Apă de parfum 75 ml
164,95 LEI
(2 199,33  LEI / 1 l)
Spray de corp 250 ml
83,30 LEI
(333,20  LEI / 1 l)
Apă de toaletă 125 ml
140,10 LEI
(1 120,80  LEI / 1 l)
Spray de corp 250 ml
84,10 LEI
(336,40  LEI / 1 l)
Apă de parfum 90 ml
275,10 LEI
(3 056,67  LEI / 1 l)
Apă de parfum 75 ml
189,90 LEI
(2 532,00  LEI / 1 l)
Apă de parfum 100 ml
205,40 LEI
(2 054,00  LEI / 1 l)
Apă de parfum 45 ml
89,30 LEI
(1 984,44  LEI / 1 l)
-20 % cu codul BF20 -20 % cu codul BF20
Apă de parfum 50 ml
231,20 LEI
(4 624,00  LEI / 1 l)
Apă de parfum 100 ml
113,95 LEI
(1 139,50  LEI / 1 l)
Apă de toaletă 75 ml
152,75 LEI
(2 036,67  LEI / 1 l)
Spray de corp 250 ml
36,80 LEI
(147,20  LEI / 1 l)
-20 % cu codul BF20 -20 % cu codul BF20
Apă de toaletă 100 ml
341,30 LEI
(3 413,00  LEI / 1 l)
Transport:
Plată:
Linkuri utile:
Certificate:
Made with by PragueBest