Istoria parfumurilor

12 destinații,

sau Istoria omenirii este și istoria parfumurilor

  • Din punct de vedere al memoriei, mirosul este foarte important. „Baza de date” a acesteia stochează mii de mirosuri care amintesc în mod diferit de amintiri din timpul vieții, evocând sentimente plăcute și momente ascunse de mult timp. Poate fi aroma de lenjerie proaspătă, piersici, iarbă tăiată, pudră pentru copii, vanilie ...
  • Mirosurile pajiștilor înflorite, ierburilor, pădurii umede sau lemnului ars au fascinat omenirea încă din cele mai vechi timpuri. Ritualurile antice cu fum au dat naștere cuvântului parfum (per fumum - prin fum). De asemenea, Noe i-a mulțumit lui Dumnezeu pentru că l-a salvat de la potop, prin arderea de cedru și smirnă.
  • Primul parfum a fost tămâia, care a fost folosită de egipteni în urmă cu 5.000 de ani, urmată de arabii antici, greci, indieni și romani. De-a lungul timpului, oamenii au început să creeze unguente parfumate și au făcut din parfumuri un simbol al statutului social înalt.

Historie vůní: Chanel No. 5
  • Arabii sunt considerați a fi inventatorii parfumurilor sub forma lichidă cum a știm azi. Au reușit să îmbunătățească deja cunoscuta tehnică de distilare și să producă ulei esențial pur. Faimosul medic arab Ibn Sín (Avicenna) a produs apa de trandafir mult dorită în jurul anului 1000 d.Hr.
  • În Europa, după căderea Imperiului Roman, parfumeria a dispărut. Cruciații nu au adus aici apa de parfum din nou decât în ​​secolele XI și XII. La acea vreme, Guild of Gloves and Perfume Workers, fondată de regele Philip Augustus în 1190, a obținut prima concesiune de parfumerie din Franța.
  • Primul parfum modern a fost creat în 1370 în Ungaria, la cererea reginei Elisabeta. Așa-numita apă parfumată, pe bază de rozmarin și lavandă, a devenit faimoasă în toată Europa. Pionierul parfumurilor europene pe bază de alcool a dăinuit secole înainte de apariția primei ape de colonie.
  • Din 1533, italianul René le Florentin, parfumierul personal al reginei Ecaterina de Medici, a lucrat cu succes în Franța. Avea un magazin pe podul Pont au Change, împreună cu alți producători de parfumuri. În acea perioadă, a început să se scrie și istoria orașului de parfumuri Grasse din Provence.
  • Anglia a văzut răspândirea parfumurilor la sfârșitul secolului al XVI-lea. Regina Elisabeta I i-a obligat să fie pulverizat în toate locurile publice pentru că ura mirosul urât. În această epocă, femeile nobile engleze și-au creat parfumuri personale.
  • În secolele al XVII-lea și al XVIII-lea, aproape totul a fost parfumat la curtea franceză - pentru a masca mirosurile. Regele Ludovic al XV-lea cerea pulverizări zilnice de parfumuri opulente în camerele sale. Celebrele parfumuri ale lui Madam de Pompadour costau o jumătate de milion de franci pe an.
  • Revoluția în dezvoltarea parfumurilor a fost cauzată în 1709 de apa de colonie, numită după orașul Köln, de unde provenea. Apa de colonie cu citrice, lavandă și rozmarin a surprins noua dorință către parfumuri mai ușoare și mai proaspete. Până în prezent, onorează parfumeria germană dar e prezentă în întreaga lume.
  • Epoca de aur a parfumeriei a fost adusă de secolul al XIX-lea. Pierre François Pascal Guerlain a deschis un magazin la Paris, unde vindea creme la acea vreme. Descoperirea substanțelor sintetice a făcut posibilă reducerea costurilor și răspândirii parfumurilor. De asemenea, clasa de mijloc a început să se parfumeze cu entuziasm ...

Repere din istoria parfumurilor din secolul al XX-lea

1917:  Prima familie de parfumuri chypre

La începutul secolului al XX-lea, a apărut parfumul legendar Chypre, care combină mosc, paciuli și citrice, predominant bergamotă. Pionierul parfumeriei moderne, François Coty, a avut succes cu el în principal în anii 1940. Compania sa, cu sediul la New York din 1922, este încă un lider global în industrie.

Anii 20: Chanel Nr. 5 - parte a stilului vremurilor

S-a născut în 1921Chanel No. 5 - cel mai faimos parfum din lume. Mirosul iconic floral-lemnos cu aldehide, ylang-ylang, iris, iasomie, trandafir, ambra, lemn de santal și vanilie, a vrăjit milioane de femei, în special în anii 1950, inclusiv pe actrița sexy Marilyn Monroe.

Anii 1970: Revoluția americană a parfumurilor

Revlon Charlie a început revoluția parfumurilor americane în 1973 și a influențat întreaga lume. Parfumul corespunzător imaginii unei femei este pe piață astăzi în multe variante. Cu toate acestea, reclamele îndrăznețe din anii 1970 au început, de asemenea, revoluția parfumurilor pentru bărbați și au făcut parfumurile accesibile tuturor celor interesați.


Anii 80: Popularitatea parfumurilor opulente

Christian Dior Poison (1985), un parfum îmbătător pentru femei curajoase, completa perfect coafurile voluminoase și hainele cu umeri. Pe scurt, în anii 1980, chiar și mirosul trebuia să fie vizibil. Această explozie de senzualitate a devenit cel mai bun parfum pentru femei din 1987 și în 2000 a intrat în FiFi Hall of Fame.

1990–1994: Fascinație pentru apă și stil unisex

Apa de toaletă L´Eau D´Issey a avut un succes imens în 1992, combinând puterea cascadelor cu apă rece, parfumul florilor și pădurea de primăvară. Magia prospețimii a continuat. Doi ani mai târziu, parfumul CK One a intrat pe piață, fiind primul parfum unisex, potrivit atât pentru femei, cât și pentru bărbați.

Parfumuri legendă

Marca Thierry Mugler a încântat lumea cu aromele sale distinctive în stil gourmet. Primul său parfum Angel (1992), care combina note parfumate de praline, ciocolată și paciuli, a devenit o legendă. Ea strălucește întotdeauna pe cerul modei ca cea mai strălucitoare stea și încă atrage noi admiratori.

Apă de toaletă 105 ml
144,00 LEI
(1 371,43  LEI / 1 l)
Apă de toaletă 75 ml
87,05 LEI
(1 160,67  LEI / 1 l)
Apă de toaletă 100 ml
38,20 LEI
(382,00  LEI / 1 l)
Apă de toaletă 100 ml
159,85 LEI
(1 598,50  LEI / 1 l)
Apă de toaletă 100 ml
163,50 LEI
(1 635,00  LEI / 1 l)
Apă de parfum 100 ml
249,40 LEI
(2 494,00  LEI / 1 l)
Apă de parfum 75 ml
201,60 LEI
(2 688,00  LEI / 1 l)
Apă de toaletă 100 ml
39,60 LEI
(396,00  LEI / 1 l)
Apă de toaletă 75 ml
125,40 LEI
(1 672,00  LEI / 1 l)
Spray de corp 250 ml
81,00 LEI
(324,00  LEI / 1 l)
Apă de toaletă 125 ml
140,10 LEI
(1 120,80  LEI / 1 l)
Discount 4 %  4 %
Spray de corp 250 ml
103,95 LEI
(415,80  LEI / 1 l)
Apă de parfum 75 ml
160,05 LEI
(2 134,00  LEI / 1 l)
Spray de corp 250 ml
82,10 LEI
(328,40  LEI / 1 l)
Apă de parfum 85 ml
118,30 LEI
(1 391,76  LEI / 1 l)
Apă de parfum 90 ml
286,40 LEI
(3 182,22  LEI / 1 l)
Apă de parfum 100 ml
206,50 LEI
(2 065,00  LEI / 1 l)
-20 % cu codul BF20 -20 % cu codul BF20
Apă de parfum 50 ml
203,80 LEI
(4 076,00  LEI / 1 l)
Apă de toaletă 100 ml
276,00 LEI
(2 760,00  LEI / 1 l)
Apă de parfum 45 ml
77,60 LEI
(1 724,44  LEI / 1 l)
Apă de toaletă 200 ml
184,20 LEI
(921,00  LEI / 1 l)
Spray de corp 250 ml
37,00 LEI
(148,00  LEI / 1 l)
Apă de toaletă 75 ml
116,65 LEI
(1 555,33  LEI / 1 l)
-20 % cu codul BF20 -20 % cu codul BF20
Apă de toaletă 100 ml
308,60 LEI
(3 086,00  LEI / 1 l)
Apă de toaletă 100 ml
147,70 LEI
(1 477,00  LEI / 1 l)
Apă de toaletă 300 ml
272,30 LEI
(907,67  LEI / 1 l)
-20 % cu codul BF20 -20 % cu codul BF20
Apă de parfum 50 ml
572,40 LEI
(11 448,00  LEI / 1 l)
Apă de parfum Rasucire flacon 20 ml
684,00 LEI
(34 200,00  LEI / 1 l)
-20 % cu codul BF20 -20 % cu codul BF20
Apă de parfum 25 ml
379,90 LEI
(15 196,00  LEI / 1 l)
Apă de toaletă 50 ml
125,60 LEI
(2 512,00  LEI / 1 l)
Apă de toaletă 100 ml
35,20 LEI
(352,00  LEI / 1 l)

Dezvoltarea parfumurilor în secolul XXI

Industria parfumurilor a fost foarte dezvoltată din anii 1960. Parfumurile sunt adesea menționate de vedete, iar popularitatea sau lipsa de popularitate lor este adesea condiționată de marketing și publicitate. Producătorii răspund imediat la schimbările de stil de viață și aduc parfumuri de wellness, unisex sau sport. Acestea includ din ce în ce mai multe ingrediente naturale în parfumuri și, de asemenea, compilează o serie întreagă de parfumuri de nișă destinate individualiștilor exigenți.

De asemenea, clienții au un cuvânt de spus. În loc de parfumuri scumpe și de obicei grele, au devenit foarte populare apele de toaletă de marcă, mai ușoare. Datorită prețurilor accesibile, pot avea întreaga colecție și o pot folosi în funcție de dispoziție, de fiecare dată diferit. La pragul celui de-al doilea sfert al secolului XXI, sunt populare parfumurile lemnoase, roz intens sau modernizate de arome fougere.

Este minunat că astăzi fiecare își poate alege parfumul aproape „pe gustul său” - fără a fi supus regulilor generale ale modei.

Cum alegi parfumul?

Lancome La Vie Est Belle

Curiozități din istoria „parfumată” a lumii

Știați că femeile au un simț al mirosului mai bun decât bărbații? Ele l-au antrenat încă din preistorie. Aveau nevoie de un nas mai sensibil decât bărbații pentru a culege fructe și a pregăti mâncarea. Mâncarea toxică sau alterată ar fi putut otrăvi întreaga comunitate ...

Vrei să cunoști parfumul celebrei regine egiptene Cleopatra, care l-a sedus chiar și pe puternicul Cezar? Secretul ei erau uleiurile parfumate de smirnă, scorțișoară, cardamon, lotus, iris, maghiran și șofran.

Parfumurile au fost folosite intens și de împărăteasa Josephine, soția și cea mai mare dragoste din viața liderului militar francez și om de stat Napoleon. Boudoirul în care ea a trăit a mirosit a parfumul ei încă 60 de ani după moartea sa, în 1814.

Adevărata colonie a fost dezvoltată în 1709 de Giovanni Maria Farina. 100 de ani mai târziu, marca a fost cumpărată de Ferdinand Mühlens, dar după litigii a trebuit să redenumească parfumul. Astfel, faimoasa colonie este numită 4711, inspirată de numărul casei sale.

În Republica Socialistă Cehoslovacă, parfumul Florilor Vii de la izvoarele termale Karlovy Vary - de lăcrămioare, garoafe sau violete, cu flori cufundate într-un lichid parfumat, a fost creat încă din anii 1960. Parfumurile „Tuzex” au devenit disponibile în mod obișnuit abia după 1989.

Până în anii ’70, bărbații erau obișnuiți doar cu colonii după bărbierit. Schimbarea a fost provocată de o șocantă fotografie publicitară din 1971, în care Yves Saint Laurent a pozat gol, cu o sticlă din primul parfum masculin YSL în natură.

În secolele trecute, parfumerii aveau la dispoziție aproximativ 150 de parfumuri naturale, acum au aproximativ 400. Cu toate acestea, au fost adăugate ingrediente artificiale încă din secolul al XIX-lea, astfel încât specialiștii moderni lucrează cu aproximativ 3.000 de ingrediente.

Relativ puțini oameni se ocupă astăzi de arta parfumeriei. Există doar 200 până la 300 de profesioniști adevărați în întreaga lume. Pe lângă talentul lor incontestabil de a crea parfumuri, parfumerii trebuie să studieze și ani de zile, de exemplu la un institut special din Paris.

Transport:
Plată:
Linkuri utile:
Certificate:
Made with by PragueBest