Primul parfum a fost tămâia, care a fost folosită de egipteni în urmă cu 5.000 de ani, urmată de arabii antici, greci, indieni și romani. De-a lungul timpului, oamenii au început să creeze unguente parfumate și au făcut din parfumuri un simbol al statutului social înalt.
La începutul secolului al XX-lea, a apărut parfumul legendar Chypre, care combină mosc, paciuli și citrice, predominant bergamotă. Pionierul parfumeriei moderne, François Coty, a avut succes cu el în principal în anii 1940. Compania sa, cu sediul la New York din 1922, este încă un lider global în industrie.
S-a născut în 1921Chanel No. 5 - cel mai faimos parfum din lume. Mirosul iconic floral-lemnos cu aldehide, ylang-ylang, iris, iasomie, trandafir, ambra, lemn de santal și vanilie, a vrăjit milioane de femei, în special în anii 1950, inclusiv pe actrița sexy Marilyn Monroe.
Revlon Charlie a început revoluția parfumurilor americane în 1973 și a influențat întreaga lume. Parfumul corespunzător imaginii unei femei este pe piață astăzi în multe variante. Cu toate acestea, reclamele îndrăznețe din anii 1970 au început, de asemenea, revoluția parfumurilor pentru bărbați și au făcut parfumurile accesibile tuturor celor interesați.
Christian Dior Poison (1985), un parfum îmbătător pentru femei curajoase, completa perfect coafurile voluminoase și hainele cu umeri. Pe scurt, în anii 1980, chiar și mirosul trebuia să fie vizibil. Această explozie de senzualitate a devenit cel mai bun parfum pentru femei din 1987 și în 2000 a intrat în FiFi Hall of Fame.
Apa de toaletă L´Eau D´Issey a avut un succes imens în 1992, combinând puterea cascadelor cu apă rece, parfumul florilor și pădurea de primăvară. Magia prospețimii a continuat. Doi ani mai târziu, parfumul CK One a intrat pe piață, fiind primul parfum unisex, potrivit atât pentru femei, cât și pentru bărbați.
Marca Thierry Mugler a încântat lumea cu aromele sale distinctive în stil gourmet. Primul său parfum Angel (1992), care combina note parfumate de praline, ciocolată și paciuli, a devenit o legendă. Ea strălucește întotdeauna pe cerul modei ca cea mai strălucitoare stea și încă atrage noi admiratori.
Industria parfumurilor a fost foarte dezvoltată din anii 1960. Parfumurile sunt adesea menționate de vedete, iar popularitatea sau lipsa de popularitate lor este adesea condiționată de marketing și publicitate. Producătorii răspund imediat la schimbările de stil de viață și aduc parfumuri de wellness, unisex sau sport. Acestea includ din ce în ce mai multe ingrediente naturale în parfumuri și, de asemenea, compilează o serie întreagă de parfumuri de nișă destinate individualiștilor exigenți.
De asemenea, clienții au un cuvânt de spus. În loc de parfumuri scumpe și de obicei grele, au devenit foarte populare apele de toaletă de marcă, mai ușoare. Datorită prețurilor accesibile, pot avea întreaga colecție și o pot folosi în funcție de dispoziție, de fiecare dată diferit. La pragul celui de-al doilea sfert al secolului XXI, sunt populare parfumurile lemnoase, roz intens sau modernizate de arome fougere.
Este minunat că astăzi fiecare își poate alege parfumul aproape „pe gustul său” - fără a fi supus regulilor generale ale modei.
Știați că femeile au un simț al mirosului mai bun decât bărbații? Ele l-au antrenat încă din preistorie. Aveau nevoie de un nas mai sensibil decât bărbații pentru a culege fructe și a pregăti mâncarea. Mâncarea toxică sau alterată ar fi putut otrăvi întreaga comunitate ...
Vrei să cunoști parfumul celebrei regine egiptene Cleopatra, care l-a sedus chiar și pe puternicul Cezar? Secretul ei erau uleiurile parfumate de smirnă, scorțișoară, cardamon, lotus, iris, maghiran și șofran.
Parfumurile au fost folosite intens și de împărăteasa Josephine, soția și cea mai mare dragoste din viața liderului militar francez și om de stat Napoleon. Boudoirul în care ea a trăit a mirosit a parfumul ei încă 60 de ani după moartea sa, în 1814.
Adevărata colonie a fost dezvoltată în 1709 de Giovanni Maria Farina. 100 de ani mai târziu, marca a fost cumpărată de Ferdinand Mühlens, dar după litigii a trebuit să redenumească parfumul. Astfel, faimoasa colonie este numită 4711, inspirată de numărul casei sale.
În Republica Socialistă Cehoslovacă, parfumul Florilor Vii de la izvoarele termale Karlovy Vary - de lăcrămioare, garoafe sau violete, cu flori cufundate într-un lichid parfumat, a fost creat încă din anii 1960. Parfumurile „Tuzex” au devenit disponibile în mod obișnuit abia după 1989.
Până în anii ’70, bărbații erau obișnuiți doar cu colonii după bărbierit. Schimbarea a fost provocată de o șocantă fotografie publicitară din 1971, în care Yves Saint Laurent a pozat gol, cu o sticlă din primul parfum masculin YSL în natură.
În secolele trecute, parfumerii aveau la dispoziție aproximativ 150 de parfumuri naturale, acum au aproximativ 400. Cu toate acestea, au fost adăugate ingrediente artificiale încă din secolul al XIX-lea, astfel încât specialiștii moderni lucrează cu aproximativ 3.000 de ingrediente.
Relativ puțini oameni se ocupă astăzi de arta parfumeriei. Există doar 200 până la 300 de profesioniști adevărați în întreaga lume. Pe lângă talentul lor incontestabil de a crea parfumuri, parfumerii trebuie să studieze și ani de zile, de exemplu la un institut special din Paris.